Microîntreprinderile și IMM-urile vor putea accesa granturi de pâna la 100 000 de euro

În anul 2023, microîntreprinderile și IMM-urile vor putea accesa granturi nerambursabile de pâna la 100 000 de euro.

  • Data și ora de începere a depunerii de proiecte: 15.02.2023, ora 10:00
  • Data și ora de închidere a depunerii de proiecte: 18.04.2023, ora 24:00
  • Perioadă etapă evaluare proiecte: 19.04.2023-31.05.2023.

 

Care sunt beneficiarii eligibili

 

  • Beneficiarii eligibili vor toate microîntreprinderile și intreprinderile mici și mijlocii cu sediul social în România care NU activează în domeniul IT. Practic în afară de câteva CAEN-uri care au fost excluse toate companiile din România sunt eligibile.

 

Valoare maximă:

20.000 – 30.000 euro pentru microintreprindere (fără cofinanțare)

20.000 – 50.000 euro pentru întreprindere mică (cofinanțare 10%)

20.000 – 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie (cofinanțare 10%)

 

Granturi pentru digitalizare – Care CAEN-uri sunt excluse?

Sunt excluse de la finanțare întreprinderile care au desfășurat în ultimul an fiscal activități în domeniile din următoarele clase CAEN:

  • 5829 – Activități de editare a altor produse software;
  • 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
  • 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
  • 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
  • 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
  • 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
  • 6312 – Activități ale portalurilor web;
  • 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;
  • 7211 – Cercetare-dezvoltare in biotehnologie;
  • 7219 – Cercetare-dezvoltare in alte științe naturale si inginerie.
  • + pescuit, acvacultura și agricultura

 

Ce trebuie să fac în proiect?

In cadrul proiectului trebuie asumată ținta atingerii a minim 6 din următoarele obiective ale Indicelui economiei și societății digitale (DESI):

1.întreprinderi în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri;

2.utilizarea unui pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;

3.viteza maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s;

4.întreprinderi în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web;

5.utilizarea IoT;

6.utilizarea de rețele sociale (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);

7.utilizarea CRM;

8.cumpărarea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));

9.utilizarea tehnologiei de AI;

10.cumpărarea de servicii de cloud computing utilizate pe internet;

11.vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site- uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);

12.utilizarea a două sau mai multe rețele sociale.

 

Ce se finanțează?

1.cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului;

2.cheltuieli pentru managementul proiectului;

3.cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;

4.cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;

5.cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;

6.cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;

7.cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;

8.cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;

9.cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;

10.cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;

11.cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;

12.cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);

13.cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).

 

Informații suplimentare:

https://www.bitsoftware.eu/…/Ghid-specific-digitalizare…